5 Aralık 2008 Cuma

amca bayram

Orucu biz tuttuk, bayramı onlar yaptı. Adını “şeker bayramı” koymadılar mı?


Biz öldük, onlar kurtuldu, adını “kurtuluş savaşı” koymadılar mı?


Bir kurban kestik, onlar bayram tatilinde günahlarına günah kattı, yine de kurbanımızın derisini gasbetmediler mi?

Eskiden kurbana karşı topyekun savaş açarlardı. Hem savaş açarlar hem de kurbanımıza, onun derisine göz dikerlerdi. Şimdi başaramayacaklarını anladılar.

Gazeteleri kurban CD’si dağıtıyor, içkili süpermarketleri kurban pazarlıyor.


Ve “24 yılda ne değişti?” sorusu işte bu noktada gündeme geliyor.


Yaşar Kaplan’a ait şu manzum öykü okuduğum günden beri unutmamışım. Aylık Dergi’nin eski sayılarını açıp buldum. Yayınlandığı sayının tarihi Ekim 1980 (Yıl 2, sayı 23). Bu ülkede yaşanan resmi yobazlığın traji-komik öyküsü bu.


Bayram şekeri niyetine size sunuyorum bu eskimeyen öyküyü. Bakalım sizin de hafızanızda yer edecek mi?


“ondan sonra bayram geldi
otobüs geldi
amca bana şeker verdi
gülücük verdi
öpücük vermedi
babam öptürtmedi
amca beni sevdi
‘bayram’ dedi
işte bildim
bayram geldi
otobüste geldi
babam ‘bak bu amca’ dedi
amca ‘bayram’ dedi
‘aferin’ dedi
‘Allah’ dedi
otobüs salladı
firen yaptı
otobüs taksiye çarpayazdı
babam beni amcaya vermedi
babam kulağıma eğildi
‘pis amca’ dedi
babam yüzünü buruşturdu
‘yobaz’ dedi
amca bana şeker verdi
cici amca / güzel amca
amca bana para verecekti
kocaman verecekti
babam verdirtmedi / aldırtmadı
amca bana gülücük verdi
amca beni sevdi
babam amcaya sinirlendi
amca bana şeker verdi
gülücük verdi
‘Allah’ dedi
baba okuyup ben Allah olarım (haşa)
hem de amca olarım
ne olur baba olarım
yaşa bayramca yaşa
gülücük verdi / şeker verdi
kocaman verecekti
güzel amca / sakallı amca / cici amca
ondan sonra bayram gelsin
ondan sonra büyürüm olarım
ne olur baba / ne olur olarım”


Dünyanın tüm çocukları Müslüman, tüm çocukları din kardeşimiz. Cebimizdeki şekerleri dağıttığımız kadar bayramımız mübarek olur. Haydi, hiçbir Firavun’un sarayı Musa’sız kalmasın.

Bayramızın mübarek, gönlünüz, gözünüz ve özünüz, yüzünüz gibi açık ve aydın olsun.

mustafa islamoğlu (ramazan yazıları)

Hiç yorum yok: